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 [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???

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Da Roghlek
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BeitragThema: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Mo Jan 14, 2008 6:32 pm

Hab hier mal die neuesten Gerüchte über die 5. Edition:

Zitat :
Shooting
-There's now a reason to have a BS higher than 5 (can we say 2+/5+?).
-All models friend or foe now block line of sight. Vehicles and Monstrous Creature can be targeted over intervening infantry.
-Area terrain does not block line of sight.
-All blast weapons now scatter.

Vehicles
-Defensive weapons on vehicles are now Str 4 and below.
-Skimmers Moving Fast is now a 5+ cover save. (I have heard this is the new rule for All Obscured Targets)
-Dedicated transports can now carry any unit (subject to normal restrictions, i.e., no Terminators) and are no longer the deathtraps they have been (no entangling, just pinning).
-AP 1 weapons add +1 to the vehicle damage chart instead of doing as they do now.
-Ordinance weapons roll 2d6 and pick the highest on the vehicle damage table.

Miscellaneous
-Independent Character targeting restrictions have been eased.
-There is no IC protection any longer unless he is joined to a unit
-ICs within 2" of a unit automatically join it.
-Dark Eldar are not gone, as they're mentioned in the rules (their jetbikes DO get the 6" assault).
-Frag grenades operate as plasma grenades now.
-Monstrous creatures get move through cover, not a reroll.
-Saving Throws are now made AFTER wound allocation. This means you could still roll all your generic troopers as a group, but will need to roll for each special model (serg, heavy weapons, etc) one by one. Torrent of Fire is gone.

Missions
-The missions are different enough that Troops only counting as scoring isn't as big a deal as it would be today.
-Victory points are calculated differently in "cleanse" style missions (points calculated depending on the FOC slot the dead unit took up).
-Scouts and Infiltrators can now try to outflank the enemy and come on as reserves from a different board edge.
-Deepstrike is the same, but if you can't place all the models, you roll on the "deepstrike mishap" table (50% you're dead, 50% you place yourself anywhere you like).

Overall, the rules look a lot more detailed. Not as detailed as 2nd edition, but now there's a difference between a guy standing on the roof of a building and a guy standing in the basement. Actual line of sight matters a lot more than "pretend" line of sight now.

Quelle: belloflostsouls
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scheißewürfler
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 15, 2008 12:25 am

hast du mal die 2te edition gespielt? Das wäre so ein rückschritt das man sich den englischen text gar nicht angucken muss - sowas würden die niemals machen
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cadayron
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 15, 2008 12:32 am

JUHUUU geschichtsstunde! wie sahen die früheren editionen aus?
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scheißewürfler
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 15, 2008 12:36 am

die sah so aus das du für ein 2000 punkte spiel ein wochenende eingeplant hast - aus heutiger sicht schlichtweg unvorstellbar. Da wäre apokalypse nicht mehr als ein feuchter traum Razz
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 15, 2008 11:21 am

die 2. Edition war einfach großer ...
absolut unspielbar, viel zu komplex und zu überladen

und Leute die sich über die 2. Edition freuen haben die niemals gespielt No
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Kreuzfahrer
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 15, 2008 3:27 pm

Klingt alles in allem gar nicht schlecht. Vor allem verliert dadurch der momentan fast unzerstörbare Falcon etwas von seinem Bart.
Interessant klingt auch die Sache mit den Geschützwaffen; 2W6 auf der Schadenstabelle und das höhere zählt, ist böse Twisted Evil
Meine Vindicators feuen sich schon...
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Son of Sigmar
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 15, 2008 9:49 pm

allein die nahkämpfe der zweiten edition .... pale

also da hat man für nen kampf zwischen 2 10 mann truppen locker ne halbe bis ne stunde gebraucht bis das ganze durch gewürfelt war! mit den ganzen finten parade gegenparade kritschen treffern und und und

aber eine gute sache hatte die 2te edition: VIRUSBOMBE !!!!!! cherry

man stelle die sich mal bei apokalypse in einer imperialen formation vor dagegen sind 10'' tk waffen ein witz cheers
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Mi Jan 16, 2008 10:59 am

Arsch Suspect
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Kleiner_Fehler
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Mi Jan 16, 2008 11:24 am

sergeant mender schrieb:
Arsch Suspect

auch eine solche Art der Bruderliebe ist im Forum zu unterlassen!!!

_________________
Spiele mit den "Neuen Hochelfen"

S 21 N 6 U 4
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scheißewürfler
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Mi Jan 16, 2008 12:30 pm

Kleiner_Fehler schrieb:
sergeant mender schrieb:
Arsch Suspect

auch eine solche Art der Bruderliebe ist im Forum zu unterlassen!!!

Ich glaub Burderliebe ist bei den beiden wirklich das falsche wort - abgrundtiefer Hass und Verachtung triffts wohl eher lol!

P.s. schön das ein Moderator nicht nur an der Rechtschreibung kritisiert *zu Thomas rüberschiel*
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Mi Jan 16, 2008 1:03 pm

ihr wisst ja alle garnicht was Virus Bomben in einer Imperialen Armee anrichten können Crying or Very sad
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Son of Sigmar
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Mi Jan 16, 2008 7:00 pm

oh ja diese unwissenden narren ^^

ich drück es mal so aus: man würfelt für jedes modell in 6'' und auf die 2+ ist es einfach tot und von jedem toten springt es weiter auf alle anderen modelle in 6'' - jetzt rechnet mal hoch -und ja soviele einsen kann niemand würfeln Twisted Evil
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Da Roghlek
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Do Jan 17, 2008 7:22 pm

SNICKERS - und weiter geht´s:

So neue Gerüchte:

Zitat :
Shooting
-Blast weapons don't roll to hit, they just scatter. They now operate like template weapons in that any model touched by the blast is hit. No more "roll 4+ for partial" stuff. A unit firing multiple blast weapons (a SM Dev squad being the example) fires like a multiple barrage unit would in 4th edition. Scatter once, then lay the blasts off of the original template. These two things might make up for the lack of a to-hit roll. You don't need to center the hole over someone when you place it before determining scatter.

-You can shoot over other squads if you can see over them because of elevation, etc. You can always shoot at vehicles or monstrous creatures over other squads.

-Line of Sight: It's units that block LoS, so you shouldn't worry about spending 45 minutes drawing LOS from each individual trooper to each individual target. You draw LOS from the eyes of the model. Area terrain gives cover saves. There's an entire chapter on ruined buildings and how they affect line of sight (like a mini Cities of Death). I honestly don't remember if 6" of terrain blocks sight or not.

-After shooting and wounding, you can choose to become pinned. You get a +1 to cover save (or a 6+ if you're in the open). It's the "get down!" rule.

- Flamers: You now determine wounds for all template weapons firing from a squad before you take saves or remove casualties.

-Gets Hot! is back to the 3rd ed version. So that Ork character doesn't have to worry about rolling 3s on his plasma gun.

Assault
-Assaulting in cover: If you assault someone in cover, and you don't have grenades, you now become initiative 1 (instead of them becoming init 10). This works a lot better when more than two units are in combat.

-If you are charged while broken, you make another fall back move immediately. If you don't get away (i.e., they can still reach you), you're destroyed. If you do get away, you get away.

-Preferred Enemy now allows you to reroll all misses, instead of hitting on a 3+.

Vehicles
-No shooting of defensive weapons if you move full speed.

-Smoke launchers are a 5+ cover save.

-Vehicles can now get up to a 3+ cover save, depending on what they're hiding behind.

-No re-roll of wounding against transported infantry no matter how far you moved.

-Fire all weapons if you stay still (except Ordnance, it's got special rules). Fast vehicles can fire everything if they move up to 6". If you move, you can fire 1 plus defensive weapons. Fast vehicles can move up to 12" and fire 1 plus defensive. If you move more than 6", you only fire defensive (I think you can still fire defensive weapons here, but I'm not 100% on that).

-Fast vehicles can move up to 18" (their max speed now) and only fire defensive.

-Vehicles can only fire at one target. I did not see any special rules for sponsons firing at multiple targets.

-Vehicle damage chart: It's about halfway between the glancing and penetrating charts of today (1-2 is the can't shoot/move thing, 3 is weapon, 4 is immobilized, 5-6 destroyed/annihilated). Glance is a -2. If you are glanced, your vehicle can at most be immobilized.

-Transports: If your transport is destroyed, passengers now take a S:4 hit, saves allowed (instead of a 4+). If an open-topped transport is destroyed, it's a S:3 hit because its easier to disembark.

Miscellaneous
-Still saw nothing on 6" plus of area terrain blocking line of sight. You CAN declare certain types of terrain as LoS blocking -- it just has to be done before the game. You also decide what is difficult, what is dangerous, and what is impassable. Certain things can be difficult for one type of model and not difficult for another. So tank traps might be dangerous terrain for vehicles, but count as clear terrain for infantry. A river might be impassable for infantry, but dangerous for vehicles. You just have to decide before you play. I like this, as it gives more power to the players.

-Force weapons now just inflict instant death instead of that weird pseudo-instant death.

-You can still only take one save per guy.

-Yes, allocate wounds before making saves. This will probably encourage larger squads (goodbye, 6 man las-plas).

-Bikes all now get a 3+ cover save for their turbo-boost. So the psy-cannon thing is out the window.

-A unit with Scouts that is inside a vehicle confers that ability to the vehicle. Let the Pathfinders and Possessed Marines rule!

-Fearless REALLY sucks now. There's no limit to the number of wounds you can take from being outnumbered. 20 to 1? That's 20 armor saves.
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Einsenkönig
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Do Jan 17, 2008 10:20 pm

da die codizies immer weiter vereinfacht werden kann ich mir auch nich vorstelln dass man wieder zur 2. edition geht da diese ja viel komplizierter war......und mal abgesehen davon wie lange würde es dann dauern eine schussphase zu machen mit trefferzonen oder nahkämpfe mit parade und so affraid
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Da Roghlek
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 29, 2008 4:13 pm

Und nocheinmal (diesmal auf Deutsch):

Zitat :
Unser User Hinterwäldler konnte bereits einen Blick auf eine Vorabversion des Regelbuchs der fünften Edition von Warhammer 40k werfen und hat einige der seiner Meinung nach wichtigsten Neurungen zusammengefasst. (kein Anspruch auf Vollständigkeit)

- alle Infanterieeinheiten können sprinten anstatt zu schießen (W6 Zusatzbewegung in der Schussphase), danach aber nicht mehr angreifen
- endlich haben Modelle mit einer höheren BF als 5 etwas davon. Sie erhalten einen speziellen Wiederholungswurf beim Schießen falls eine eins beim Treffer wurf gewürfelt wird, der je nach Höhe des BF variiert. Die Spalte "Wiederholung" gibt den Wert an, den der Wiederholungswurf zum Treffen braucht
BF Trefferwurf/Wiederholung

6 2/6
7 2/5
8 2/4
9 2/3
10 2/2
- Wahnwitziger Mut wird es auch in 40k geben
- Einheiten können sich selber "niederhalten", wodurch sie +1 auf Deckungswürfe erhalten bzw im Freien einen 6er Deckungswurf bekommen. Dafür dürfen sie im nächsten Zug nichts tun.
- Die Sonderregel Panzerbrechend wurde verändert. Bei einer 6 beim Panzerdurchschlagswurf darf man einen weiteren W3 werfen, das Ergebnis wird einfach dazuaddiert
- Scharfschützenwaffen haben die Sonderregel "Panzerbrechend"
- Modelle die sich zurückziehen und dabei durch ein unpassierbares Geländestück/gegnerische Modelle gleich welcher Einheitenstärke gehen werden als Verlust entfernt
- Waffen mit Durchschlag 1 erhalten +1 beim Wurf auf der Panzerschadenstabelle
- Waffen ohne Durchschlag erhalten -1 beim Wurf auf der Panzerschadenstabelle
- die völlig neue Panzerschadenstabelle:
1 oder weniger= Crew durchgeschüttelt
2 = Crew betäubt
3= Waffe zerstört
4= lahmgelegt
5= zerstört
6= zerstört und Explosion
- nochmal alle Modifikatoren für diese Tabelle: Streifschuss -2 (Streifschüsse können Fahrzeuge NICHT MEHR zerstören), Waffen ohne DS -1, Waffen mit DS 1 +1, bei offenen Fahrzeugen +1)
- Nebelwerfer verleihen neuerdings einen 5er Deckungswurf. Volltreffer sind neuerdings möglich
- Fahrzeuge die als Transportoption gekauft wurden können auch andere Einheiten transportieren (außer zu Beginn des Spiels, hier darf sich nur die "Muttereinheit" in dem Fahrzeug befinden)
- Panzer können andere Panzer rammen. Dafür verzichten sie aufs Schießen in dieser Runde. Die Stärke des Treffers wird wie folgt ermittelt. Für jeden Punkt Panzerung an der Seite die getroffen wird (bei rammenden Fahrzeugen also meist die Front) ÜBER 10 +1 auf die Stärke, für alle volle 3" Bewegung +1 auf die Stärke, Panzer erhalten +1 (Cybots z.B. nicht)
- Läufer können sich entscheiden ob sie Tod oder Ehre wählen wenn sie ein Panzer rammt oder es normal abhandeln
- Die Sonderregel Panzerjäger verleiht nur noch +1 auf den Wurf beim Panzerdurchschlag, nicht mehr auf der Panzerschadenstabelle
- Punktende Einheiten sind nur noch Standartauswahlen, egal ob sie unter halber Sollstärke oder nicht. Alles andere zählt nicht mehr als punktende Einheit! Standarttruppen auf dem Rückzug und Fahrzeuge zählen auch nicht als punktend.

Quelle: tabletopwelt
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 29, 2008 6:46 pm

ich denke das ist in der nem anderen Post ausführlich besrochen worden
(erst 3 Monate vorher steckt ein wenig warheit in Gerüchten, nein die 5. Edition kommt nicht in den nächsten 3 Monaten No )
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Son of Sigmar
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 29, 2008 6:59 pm

ich halte das ganze auch immer noch für arg ausgedacht Exclamation
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Bolsch
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Jan 29, 2008 8:45 pm

Wie soll ich es sagen ohne dich vor den Kopf zu stoßen? Ich zitier einfach mal...

sergeant mender schrieb:


es ist mal wieder Sales Conference in England (d.h. alle wichtigen Leute bei GW kommen zusammen und das Studio erklärt was es so in nächster Zeit Vor hat lol! )

[...]

- Kein Kommentar zum Thema 5th Ed., trotz der sonst recht offenen Gesprächsführung.
stärkt meine Vermutungen, dass das momentan für soviel Wirbel sorgende Dokument irgendwelche Gedankengänge eines Mitarbeiters sind, aber noch lange nichts konkretes bedeuten...

soviel dazu Dima
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Sa Feb 16, 2008 10:50 pm

JUHUUUUU!!!!

^^ -> wenn man folgenden Gerüchten glauben schenken sollte:

Inhalt der Starterbox 5. Edition:

Zitat :
Marines


Captain with powerfist
Tactical Squad
Terminator Squad (possibly "just a couple" instead of a full squad)
Dreadnought (only 2 pieces!?!)
~Some or all of the models have been hinted at having Ultramarines iconography

Orks:


Warboss
Twenty Ork boyz (like the four man Ork boys set)
Twenty Grotz
Three Deff Koptas
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Sa Apr 12, 2008 10:55 pm

Hier der Finale Inhalt des 40k Spielesets "Sturmlandung auf Black Reach" (erster seiner Art)


1– Space Marine Captain (full sprue)
1– Space Marine Tactical Squad (10 models)
1– Space Marine Terminator Squad (5 models)
1– Space Marine Dreadnought (exklusiv mit Multimelter)

AND THAT’S NOT ALL!

1– Ork Warboss
2– Ork Boyz Mobs (20 models total)
1– Ork Nob Mob (5 models)
3– Death Koptas (exklusiv nur in dieser Box)

+ regelbuch
+Würfel, Schablonen, Zollstäbe...

Preis der Modelle 250€ bei Einzelkauf
Verkaufspreis wird vermutlich zwischen 80€ und 70€ liegen

Quelle: Bell of Lost souls
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Eddy
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Sa Apr 12, 2008 11:19 pm

ähm....nur mal so als frage:
ich zitiere mal son of sigmar: " für einen nahkampf mit ca. 10 modellen brauchte es in der zweiten edition ca ne halbe stunde".
Hallo!!!
was wird es dann mit meinen 30er Mobz?! affraid
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   So Apr 13, 2008 10:52 am

die gab es nicht, das war früher einfach ein anderes spiel
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Apr 22, 2008 12:59 pm


so wird das neue Cover aussehen
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scheißewürfler
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Apr 22, 2008 8:13 pm

also ich finds richtig geil
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sergeant mender
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BeitragThema: Re: [WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???   Di Apr 29, 2008 9:36 pm

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[WH40k] 5. Edition - back to the 2. ???
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